Paardensport Vlaanderen

Algemeen: Optimalisering telefonie KBRSF en liga's

17-01-2014 · BG via KBRSF

Aangezien onze sport groeit en bloeit, neemt het ledenaantal van VLP en LEWB en dus het aantal klanten van de twee liga’s en de federatie, alsmaar toe.  Het spreekt voor zich dat als gevolg hiervan het aantal vragen aan en contacten met de medewerkers van deze drie organisaties alsmaar toeneemt.  Bovendien merken we op dat vele ruiters, menners en voltigeurs nog niet altijd precies weten waar ze juist moeten zijn met welk soort vragen en we kunnen het hen moeilijk kwalijk nemen.  
 
Als dienstverlenende organisaties hebben we dan ook de koppen bij elkaar gestoken om deze service te verbeteren waar mogelijk.  De taakverdeling tussen de medewerkers werd geoptimaliseerd en de telefoniesystemen aangepast zodat het voortaan mogelijk is om op een kost efficiënte manier van de ene liga naar de federatie of de andere liga door te schakelen zodat u altijd bij de juiste persoon terechtkomt om uw vragen beantwoord te zien.  Bovendien zullen wij verder werk maken van een duidelijke communicatie aangaande verantwoordelijkheden en taken van liga’s en federatie.
 
Wat op het eerste zicht een eenvoudige maatregel is, moet er echter voor zorgen dat we sneller en beter kunnen helpen waar nodig. Ook al zijn er grote verschillen tussen onze federatie en liga’s, de diensten die wij aanbieden en de doelgroepen die wij bereiken, bij ons allen is het besef gegroeid dat de uitgangspunten ten aanzien van de kwaliteit van onze dienstverlening, gelijk zijn. Vandaar dat we een belangrijke stap gezet hebben in de opstart van dit “gemeenschappelijk” kader voor onze dienstverlening. Enerzijds laten we de sportbeoefenaar op die manier zien dat wij daadwerkelijk als één geheel werken en anderzijds hebben we als organisaties zo ook een veel beter inzicht in de werking van de verschillende omgevingen.