Paardensport Vlaanderen

Nieuws van Hyundai !

11-06-2009 · · Hyundai

VLP on the road … al 2 jaar kan VLP rekenen op de steun van Hyundai en het land doorkruisen met de Hyundai Tucson en 2 Hyundai i30cw. En dat Hyundai innoveert, bewijzen alvast de i30 Blue Drive, de i20 STC en het nieuwe ‘Best Car-label'. Check it out!.  

 

Ontdek de Hyundai i30 Blue Drive (ISG) met start/stop systeem

Hyundai lanceert nu de volgende i30, de i30 Blue Drive met ISG (‘Idle Stop & Go'), een innovatief stop/start-systeem dat het verbruik verder beperkt. Dit is een eerste belangrijke luik van een breed opgevat eco-initiatief dat Blue Drive heet. Onder de noemer van Blue Drive zal Hyundai een hele reeks nieuwe ecologisch vriendelijke modellen en technologieën op de markt brengen.

 

Deze ecologisch vriendelijke versie van de i30 laat toe om in een stedelijke omgeving heel wat brandstof te besparen door automatisch de motor uit te schakelen als de auto tot stilstand komt. De i30 Blue Drive is voorzien van een vier-in-lijn benzinemotor met een capaciteit van 1,6 liter en een vermogen van 126 pk. De motor is gekoppeld aan handgeschakelde versnellingsbak met vijf overbrengingen. In vergelijking met  een conventionele i30, laat de auto met ISG een gecombineerd normverbruik noteren dat 7% lager ligt. De CO2 uitstoot daalt van 152 g/km tot 142 g/km. Met de 1,4-liter benzinemotor vermindert de CO2-emissie bij de Blue Drive-versie met ISG tot zelfs een nog lagere waarde van 135 g/km. Om de CO2-uitstoot nog verder terug te dringen, zal de i30 Blue met de tijd worden voorzien van nog andere Blue Drive technologieën die momenteel nog in ontwikkeling zijn.

Met Blue Drive verruimt Hyundai zijn lijst met prioriteiten. Kerngedachte daarbij is een duurzame mobiliteit. Het geeft autokopers de kans om een ecologisch correcte keuze te maken. Het aanbod zal variëren van voertuigen met Blue ISG tot Blue Drive hybride modellen, Blue Drive Plug-In (via het net oplaadbare) hybriden, Blue Drive schone diesels, Blue Drive flex-fuel voertuigen waarmee zowel een conventionele brandstof als een biobrandstof kan worden getankt en, als ultiem aanbod, Blue Drive Fuel Cell elektrische voertuigen.

 

Bij de innovatieve i30 Blue Drive wordt de motor automatisch uitgeschakeld als de auto in het verkeer tot stilstand komt (vanaf minder dan 5 km/u). De motor start weer vanzelf op het moment dat de bestuurder wil verder rijden. Het ISG-systeem komt vooral tot zijn recht in het drukke verkeer zoals in het file rijden. Het verbruik en de emissies worden dan op een drastische manier verminderd. Het (Bosch) ISG-systeem van de i30 Blue Drive beschikt over een sterkere startmotor die in verbinding staat met een aangepast ECU (motormanagement) dat voortdurend de rijomstandigheden analyseert. Als de auto tot stilstand komt, zoals bijvoorbeeld aan verkeerslichten, dan zal het ECU in een mum van tijd de informatie afkomstig van verschillende sensoren die over het voertuig verspreid zijn, ontleden. Aan de hand daarvan beslist het ECU of het opportuun is om de motor uit te schakelen. Verder moet nog aan een aantal belangrijke parameters worden voldaan. Zo moet onder meer de motor warm zijn, moet de bestuurder zijn gordel dragen, en moeten alle portieren gesloten zijn. Na 1 minuut gestopt te zijn, zal de motor altijd weer starten. Indien de bestuurder 3 maal na elkaar op het rempedaal trapt, zal de motor ook weer starten.

In bepaalde omstandigheden zal het ISG-systeem niet werken. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer de airco te hard moet werken, of wanneer de batterij te zwaar wordt belast. Of zoals reeds eerder gemeld, wanneer de bestuurder de veiligheidsgordel niet draagt.

 

Een alternator met een nieuwe technologie zorgt er voor dat het opwekken van elektriciteit tijdens het versnellen wordt beperkt. Op die manier ervaart de motor minder weerstand. Maar het systeem maakt ook dat de batterij vooral wordt bijgeladen als de auto vertraagt. Mocht de batterij een te lage spanning vertonen om bij een volgende startbeurt de motor feilloos te starten, dan zal de ISGfunctie tijdelijk worden uitgeschakeld. De motor slaat bovendien enkel automatisch af als de bestuurder neutraal inschakelt en ontkoppelt. Het opnieuw starten van de motor zorgt voor geen vertraging. De motor wordt meteen opgestart bij het opnieuw indrukken van de koppeling. De i30 Blue Drive wordt in Europa geproduceerd en zal verkrijgbaar zijn met ofwel een 1,4-liter of 1,6-liter benzinemotor. Er is keuze tussen een vijfdeurs en een CrossWagon, een break dus. Het ISGsysteem, dat slechts één onderdeel is van Hyundai's uitgebreide ‘Blue Drive'-programma, zal stelselmatig bij ook de andere modellen uit het gamma verkrijgbaar worden. Zo zullen later dit jaar ook sommige i30 dieselversies met de Blue Drive technologie worden uitgerust.

 

BestCar: Hyundai lanceert label voor kwalitatieve tweedehands- en directiewagens

 

Hyundai lanceert “BestCar”, een nieuw label om kwalitatieve tweedehands- en directiewagens aan te bieden. Hyundai voorziet daarbij de meest uitgebreide garantievoorwaarden in de markt.

 

Er is vanuit de tweedehandsmarkt meer en meer vraag naar kwalitatieve tweedehandswagens met garantie. Daarom heeft Hyundai Belux “BestCar” in het leven geroepen, een kwaliteitslabel waar Hyundai-dealers hun top-tweedehandswagens kunnen aanbieden, maar waar ook de invoerder jonge directiewagens in de vitrine zet. Dit garantiepakket kan oplopen tot 36 maanden algemene waarborg, inclusief wegbijstand gedurende de hele periode (voor wagens tot maximaal 12 maanden en minder dan 30.000 km op de teller). Geen enkel ander tweedehandslabel in de markt doet beter…

Enkel een select aantal Hyundai-verdelers die de goedkeuring van de invoerder krijgen, zullen BestCar wagens aanbieden. Het volledige BestCar aanbod kan worden geconsulteerd via een nieuw webplatform: www.bestcar.be en www.bestcar.lu.

 

Hyundai i20 STC (3-deurs SporTy Compact)

 

Na het succes van de onlangs gelanceerde Hyundai i20 vijfdeurs, wordt het gamma aangevuld met de i20 STC driedeursuitvoering.

 

Met de introductie van het nieuwe driedeursmodel zal Hyundai in het snelst groeiende marktsegment van Europa de aantrekkingskracht van de i20 vergroten. De nieuwkomer is vooral bestemd voor jonge actieve mensen die nog geen kinderen hebben. Ze verwachten een uitstekende kwaliteit, een hoog uitrustingsniveau en een betaalbare mobiliteit. De STC is een nieuwe goedkopere basisversie in het i20-gamma.

Bovendien biedt de i20 STC de keuze tussen 5 motoren -benzine of diesel- die aan de Euro4-norm  voldoen, weinig verbruiken en een beperkte CO²-uitstoot hebben. Opmerkelijk is vooral de 1,2-liter

‘Kappa'-benzinemotor (78 pk) die in de gecombineerde rijcyclus een gemiddeld normverbruik van slechts 5,2 l/100 laat optekenen. De gemiddelde CO2-uitstoot blijft beperkt tot 124 g/km. Bij Hyundai krijgt de klant veel auto voor zijn geld. Dat Hyundai daarin toonaangevend is, bewijst de 1,4-liter dieselmotor (75 pk) met een geringe CO²-uitstoot van 116 g/km en een beperkt gemiddeld normverbruik van slechts 4,4 l/100 km. Klanten zullen net als voor de i20 vijfdeursversies, ook kunnen genieten van Hyundai's vijf jaar waarborg zonder kilometerbeperking. De i20 positioneert zich tussen de succesvolle i10 en i30 en neemt ook enkele typische stijlkenmerken van Hyundai i-reeks over. Voorbeelden daarvan zijn de opvallende lichtblokken achteraan en het in het oog springende koelrooster dat met chroom is afgewerkt en door druppelvormige koplampen wordt geflankeerd. De driedeurs is visueel nauw verwant met de i20 vijfdeurs. Zowel voor- als achtersteven zijn identiek. De kenmerkende schaduwlijn in de flank wordt bij de STC extra geaccentueerd door de langere voordeuren en de sportief getinte klimmende gordellijn ter hoogte van de zijdelingse achterruit. Om aan de meest diverse smaken te kunnen voldoen is de i20 verkrijgbaar in 10 koetswerkkleuren, waarvan een aantal metaalkleuren zijn.

 

Veiligheid is altijd een prioriteit bij Hyundai. De i20 heeft dan ook een uitgebreid pakket met zowel actieve als passieve veiligheidsvoorzieningen. Tot de standaarduitrusting behoren zes airbags: twee frontale, twee zijdelingse en twee airbaggordijnen. De lijst wordt verder aangevuld met voorspanners voor de gordels vooraan, de laatste generatie ABS, ESP en elektronische remkrachtverdeling.

Het standaard ESP is ronduit uniek in het segment. Geen enkel ander 3-deurs model uit het B-segment biedt deze elektronische stabiliteitscontrole standaard aan. Daardoor is de nieuwe i20 STC meteen ook de enige in z'n segment die aanspraak maakt op de felbegeerde vijfsterrenstatus in de gerenommeerde Euro-NCap crashtests.

 

Voor meer informatie over deze nieuwe modellen en het Best Car-label, kan u terecht op www.hyundai.be.

 

Bron: Hyundai