Paardensport Vlaanderen

Vernieuwde samenstelling VLP-Dressuurcommissie

28-03-2007 ·

Beste,

Zoals jullie misschien reeds vernomen hebben werd er recentelijk door het dagelijks bestuur van de VLP beslist om een aantal bijsturingen te doen mbt de werking van de dressuurcommissie... De bedoeling hiervan was om een extra dimensie te geven aan de invulling die de huidige commissie tot op heden aan deze taak & verantwoordelijkheden heeft gegeven. Deze veranderingen hebben helemaal niet tot doel om radicaal te breken met het verleden maar eerder door toevoeging van bijkomende medewerkers (met elk hun toegevoegde waarde) de ingeslagen weg van de vorige commissie verder vorm en gestalte te geven.

Wat is er juist veranderd ?
Er werd besloten om bij de huidige commissie die uitsluitend uit verkozen leden bestaat (Dirk Hooghe, Paul Debie, Jean-Louis Valkenborgh, Hans Vanbiervliet, Laurence Van Doorslaer, Corry Verbocht) evenveel niet verkozen leden bij te voegen die op basis van hun achtergrond (sporttechnisch, bedrijfsmatig, ervaring e.d.) een potentiƫle toegevoegde waarde kunnen brengen. Deze personen zijn Carmen De Bondt, Wim Verwimp, Dominique Rimanque, Carlo Vanhove, Annick De Spiegeleer en Patrick De Deken. Bovendien werd er besloten om de samenstelling van de afvaardiging naar de nationale dressuurcommissie eveneens te veranderen naar 2 verkozen leden + 2 bijgevoegde leden. Deze personen zijn momenteel Corry Verbocht, Paul Debie, Carmen De Bondt en Patrick De Deken. Als voorzitter van deze vernieuwde VLP-Dressuurcommissie werd Patrick De Deken aangesteld. De bedoeling is dat deze commissie zelf, in samenspraak met het dagelijks bestuur van de VLP, na enkele maanden een evaluatie maakt van haar werking en in functie hiervan in gezamelijk overleg zal bepalen hoe de samenstelling van de commissie er verder zal uitzien en wie welke functie zal vervullen.

Wat zijn de belangrijkste krachtlijnen waarrond wij als vernieuwde dressuurcommissie willen werken ?
1) Verbeterde communicatie met de leden. Wij willen nog meer dan vroeger uw feedback & input krijgen mbt problemen, prioriteiten e.d.. Hiervoor zullen wij een aantal initiatieven ontplooien zoals het uitbrengen van een periodieke elektronische newsletter, de aanstelling van een ombudsman die als aanspreekpunt zal dienen voor al uw vragen & concerns. Kortelings zullen we bovendien een aantal avonden organiseren om jullie input te verzamelen mbt te stellen prioriteiten, aandachtpunten, te verbeteren punten e.d.
2) Verder zullen we continue blijven onderzoeken hoe we via de beschikbare kanalen (media, internet, electronisch, ...) de transparantie mbt onze werking, beslissingen e.d. zo optimaal mogelijk kunnen maken.
Uiteraard is het de bedoeling dat we deze krachtlijnen via de verschillende communicaties die we zullen opstarten (zie hierboven punt 1) met jullie zullen bespreken en verder zullen laten evolueren en/of bijsturen.
Zoals velen terecht opmerken zit dressuur in BelgiĆ« in de lift. Het is ons doel als vernieuwde VLP-Dressuurcommissie, om binnen de gestelde structuren (VLP, LEWB, Nationale commissie, FEI e.a.) op basis van jullie input deze opgang zo goed mogelijk  te ondersteunen.
Wij kijken er dan ook naar uit om hier tezamen met jullie allemaal in een constructieve sfeer concreet vorm & gestalte aan te geven.

Namens de voltallige VLP dressuurcommissie,


Patrick De Deken
Voorzitter